Bezoek Hollywood en Universal Studios

Vandaag begint de dag zoals alle dagen met een ontbijtje om daarna weer richting hollywood te rijden. We gaan vandaag nog even terug naar Universal Studios, maar eerst willen we even gaan kijken bij Hollywood Boulevard. Dit mogen we natuurlijk niet laten schieten, als we er zo dicht in de buurt zijn. We willen even over Hollywood Boulevard lopen om de sterren in de stoep te bekijken en het beroemde chinese theater te fotograferen. Natuurlijk zijn we nog even langs het Kodak Theater gelopen, waar jaarlijks de Oscars worden uitgereikt. We parkeren onze Cadillac op een parkeerplaats net achter Hollywood boulevard en zijn dan ook na 20 passen op de beroemde straat. We lopen over de sterren die daar liggen en bezoeken enkele souveniershops. Hierna steken we de weg over en lopen we langs het Kodak theater naar het Chinese Theater waar vele beroemdheden hun handafdruk in het beton hebben achtergelaten.

Na dit korte bezoekje willen we nog even bij een hotel en winkel gebied iets verderop (met de roltrap omhoog daar) eens proberen of we het hollywood Sign kunnen zien. (vanaf de hogere verdiepingen schijn je dat vanaf hier goed te kunnen zien. Helaas hebben we pech, want het is redelijk mistig op de heuvels en dus valt er niets te zien. Dan maar een kopje koffie drinken bij Starbuck om daarna weer door te rijden naar Universal Studios.

In Universal Studios aangekomen zijn we eerst maar even gaan kijken in het spookhuis van de 'van Helsing' attractie. Dit is een spookhuis waar je doorheen loopt en waar ze je op gezette tijden extra laten schrikken door in het spookhuis acteurs te laten rondlopen die je vanuit alle gaten en hoeken flink te grazen nemen. Erg mooi gemaakt en het laten schrikken werkt erg goed kan ik je melden.

Hierna zijn we direct doorgelopen naar Backdraft, waar ze je diverse special effect laten zien met vuur. Heel mooi en vooral heeeeel erg heet. Ze hebben er een set gebouwd die compleet de hens in gaat met grote explosies en al.

Nu we die hitte hebben meegemaakt willen we wat verkoeling dus wordt er wat fris en degelijke gekocht om even bij te komen. Ook maken we van deze gelegenheid gebruik om te lunchen voordat het echt druk wordt. Pa en ma zijn nog op de foto geweest met het monster van Frankenstein en paps ook nog met Marilyn Monroe. Na de Lunch hebben we de Studio Tramtour nog maar eens gedaan, (nu in de tram met 200 man, wat toch wel anders is als tijdens de VIP-tour) omdat we nog wat meer foto's wilde maken van de diverse onderdelen. Natuurlijk mag je bij deze tour niet uitstappen en rondlopen en kom je niet overal waar wij gisteren wel zijn  geweest, maar het blijft ook een leuke ervaring om de filmwereld van dichterbij zien.

Na de tour nog even gewinkeld (er blijven nog zoveel leuke dingen over om te kopen) en toen moesten we toch echt weg (het was ondertussen al tegen drieen) om de huurauto weer in te leveren. Onderweg terug hadden we toch nog even mazzel. De mist op de heuvels was opgetrokken dus konden we nog snel uit de auto enkele foto's maken van het Hollywood Sign. Gelukkig hebben we die ook nog gezien, al is het van veraf.

Het inleveren ging weer erg voorspoedig  en onderweg naar het hotel hadden we een leuk gesprek met de taxichauffeur over het WK voetbal. Hij vroeg wat we hier deden en niet in europa waren voor het WK. Nadat we vertelde dat we morgen weer naar huis gingen begreep hij het beter. De rest van de dag hebben we gebruikt om te relaxen en vast te beginnen met inpakken voor de terugreis. Dat valt nog niet meer al die souveniers in de koffers te krijgen. 's Avonds nog even een burger gescoort bij de Burger King aan de overkant om de honger te stillen, maar dat was het dan ook wel.

Morgen moeten we helaas weer naar huis. Het was een fantastische vakantie om nooit meer te vergeten. Snel nog maar eens doen.

Voor de laatste keer de groeten uit de Verenigde Staten en tot morgen.