Van Bryce NP naar Page

Vandaag wordt het een reisdag met weinig bijzonderheden. We gaan naar Page net over de grens in Arizona. Na weer een leker ontbijtje te hebben genuttigd vertrekken we terug over de snelweg 89 richting Zion, maar slaan daarvoor al af en blijven de 89 volgen door de 'Grand staircase Escalante' naar het zuidoosten om daar in Page te geraken. Zoals gisteren al aangegeven blijven we even kijken in de 'red canyon' even voorbij Bryce canyon NP. (zie foto)

Na deze prachtige canyon te hebben bekeken gingen we weer snel op pad. Het terrein tijdens de reis blijft je steeds weer verbazen. Voor de lokale bevolking zal het wel niet meer spectakulair overkomen, maar voor ons NL'ers des te meer. Vlakbij Page ligt de Glen Canyon dam. (waar Page zijn bestaanrecht aan te danken heeft) Page is opgericht (1953) als verblijfplaats voor de duizenden arbeiders die de dam gingen bouwen. In later jaren is het toerisme natuurlijk de motor achter de groei die de stad nog steeds doormaakt. Om in Page te geraken moet je over een brug welke de colorado rivier overspant en die brug ligt direct naast de dam, waardoor je een redelijk zicht op de dam hebt. (redelijk vanaf onze kant van de weg dan, want dat was natuurlijk net de verkeerde kant van de weg.) In Page aangekomen zijn we gestopt op een parkeerplaats van een winkelplaza. We moesten maar eens even kijken waar die Antelope canyon tours en de rafting tours toko's zitten. We wilde die tochten natuurlijk direct even boeken voor de komende dagen. En wat bleek toen we uit het raam keken. We stonden nog geen 15 meter van de Antelope Canyon tours af. Dus dat was even makkelijk. Ook de rafting tours toko zat enkele panden verderop, dus dat was superdeluxe. We waren op de juiste plek neer gestreken. Nadat we de tour van 11:30 uur van de volgende dag voor Antelope Canyon besproken hadden zijn we ook de rafting tocht van een halve dag gaan boeken. Deze doen we overmorgen.  Na deze belangrijke dingen geregeld te hebben moesten we een slaapplaats hebben voor de komende nachten. we besloten om deze twee nachten in een hotel of motel te slapen omdat we deze dagen de camper wilde laten staan en lopend de stad wilde verkennen. (De camground liggen net buiten de stad) Dat viel nog niet mee. De hotels/motels hadden of geen rookkamer beschikbaar of geen internet op de kamer, dus dat werd nog een zoektocht langs de vele hotels/motels. na een tijdje zoeken besloten we het Best Western hotel maar te nemen die haden alles wat we wilden. Maar ook daar in de kamer aangekomen hadden we pech. De rookkamers bleken net buiten het bereik van het draadloos netwerk te liggen. Shit. Een andere kamer kon niet(??) en dus besloten Daniel en ik om lekker in de camper te blijven en werd 1 kamer gecanceld. (scheelt ook weer geld) Buiten op de parkeerplaats hadden we net genoeg bereik zodat we wel konden internetten.

Het was ondertussen etenstijd geworden en achter het Best Western hotel zit een restaurant/lounge/bar (Ken's Old West) waar we op aanraden van de hotelmedewerker zijn gaan eten. Het bleek inderdaad een goed idee. Heerlijk eten (weer een lekkere steak op) en live muziek van een country band. De serveerster gaf ons direct nog een tip om naar Horshoe Bend te gaan kijken, (een kronkel in de colorado rivier in de vorm van een hoefijzer) welke net buiten Page ligt. ze gaf ons een boekje waarin ze schreef hoe je er moest komen. (de snelweg 89 zuid oprijden en tussen mijlpaal 545 en 544 ligt het dan) Dus dat gaan we morgen middag na Antelope Canyon eens bezichtigen. De rest van de avond hebben we gebruikt om wat lay-out problemen met de site proberen op te lossen. (bedankt voor het aangeven mensen van het allesamerika.com forum, ik hoop dat het nu beter is) Om 1 uur werd het echt tijd om te gaan slapen. Morgen krijgen julie dus een verslag van ons bezoek aan Antelope Canyon.

Dus voor nu de groeten en tot morgen.