Op weg naar Yosemite NP

Vanochtend weer vroeg wakker (allemaal hoor. Zal de spanning van de vakantie zijn). Eerst een bakkie en wat ontbijten en toen maar even naar de receptie van de camping om de overnachting alsnog te regelen (we waren gisteren net te laat om het te regelen, want de receptie was toen net dicht). Ook direct nog wat camping noodzakelijkheden zoals dat spul voor in het chemisch toilet gekocht. (geen idee hoe het heet) Na dit bezoek aan de receptie werdt het toch tijd om weer te vertrekken. we reden weg om ongeveer 9:00 uur wat een uur vroeger is dan mijn schema. (we houden het schema graag een beetje ruim) Op naar Yosemite NP, of in ieder geval vlak bij. Het werd een relatief korte rit waarbij geen bijzonderheden te verwachten waren. Dus vanaf de camping weer de snelweg 99 om die iets later te verwisselen voor de 41. Vanaf de 41 draaiden we bij het plaatsje Oakhurst de 49 op die we iets later zouden verwisselen voor de 140 waarlangs onze volgende camping ligt. Alweer een KOA (de KOA Yosemite/Mariposa). In Oakhurst hebben we eens zo'n echt Mega supermarkt van Raley's van binnen bekeken om nog wat voedsel in te slaan. Sjongejonge wat is zo'n winkel toch groot. Daar past met gemak een grote Appie 4 keer in.

Zo simpel was het laatste stuk helaas toch niet. Onze trouwe Tom Tom navigator had zelf besloten dat we maar een kortere route moesten nemen en stuurde ons dus een weggetje op die van de 49 naar de 140 liep.(natuurlijk net zelf niet goed genoeg opgelet om te merken dat we een andere weg insloegen dan gepland en ja zo goed ken ik ddit gebied ook niet) Opzich geen probleem, maar het was een echte bergweg die op en neer ging met de ene haarspeldbocht na de andere. Tot overmaat van ramp was het middenstuk onverhard en midden in de natuur van Californie is omkeren met zo'n camper simpelweg niet mogelijk. Dus daar moesten we even door heen.

Maar met de bestuurders kwaliteiten van Daniel lukte het zonder enig probleem. Wat we er wel aan overgehouden hebben was een prachtig uitzicht over de heuvels en vallei. (zie foto) Nadat we weer op de juiste weg zaten was de camping snel bereikt en planten we onszelf met de camper daar weer neer. de rest van de dag hebben we gerelaxed gegeten. 's Avonds zijn Daniel en ik lekker op een bankje gaan zitten genieten van de omgeving en al snel kregen we gezelschap van een groep amerikanen die aan het vissen gingen. Toen het donker werd gingen ze weer naar hun cabin en hebben wij nog wat foto's kunnen nemen van de camping bij nacht. (zie foto's)

Ik zit nu weer in de camper (toch net iets te koud buiten) dit verhaal te typen terwijl Daniel een DVDtje zit te kijken. Paps en mams liggen alweer plat en Daniel en ik gaan dat ook doen zodra de film is afgelopen. Morgen gaan we Yosemite NP verkennen en dan verwacht ik de eerste echt mooie foto's van de diverse schitterende landschappen van de VS. Voor nu dus de groeten en tot morgen.