Het begin van de rondreis

6:00 uur lokale tijd: Ik wordt wakker na een echt heerlijke nacht slapen in een vorstelijk bed. (ja echt, die bedden in het Four Points Hotel (zie foto) zijn echt fantastisch, een echt aanrader dus)

Even later hoor ik dat Daniel ook wakker is, dus kan ik stoppen met stil zijn en mijn bed uit komen. We beginnen de dag maar eens met echte amerikaanse teevee. Omdat de prijzen van de benzine deze week bijna een dollar omhoog is gegaan en de gemiddelde amerikaan dit niet echt leuk vindt heeft een lokaal radio station een ludieke actie opgezet. De mensen konden bij een bepaald pompstation gratis benzine krijgen en de nieuws helikopter liet even de rij wachtende auto's zien. Er stond enkele kilometers (of eigenlijk mijlen) file en daar was de LAPD (Los Angeles Police Department) niet echt te spreken over. Totale chaos daar. Ook voor ons was er goed nieuws van de weerman. In de ochtend was het nog grauw en grijs maar later op de dag zou het zonnetje doorbreken en zou het warmer worden. Even het internet op om de diverse fora (bijv. allesamerika.com en fok.nl) te bekijken en te updaten. He wat blijkt? Een goede vriend van Daniel en mij is online op MSN, dus direct even een webcam sessie opgestart en hem even wat beelden van LA laten zijn. (was leuk he Danny) Nadat we mijn ouders ook gewekt hadden (paps was al wakker) zijn we maar gaan ontbijten. We hadden een heerlijk ontbijtbuffet met de standaard europeese goederen maar ook de 'scramble eggs' etc. Om even het eten te laten zakken zijn we een blokkie om gegaan. (letterlijk, want stukje lopen steeds links afslaan en je staat vanzelf weer voor het hotel). Daarna even de eerste briefkaarten gescoort in het winkeltje van het hotel.  Om 9:00uur moesten we El monte bellen om te horen wanneer we die middag opgehaald zouden worden. Weer werden we aangenaam verrast. We konden al over een half uur (dus om 9:30uur) opgehaald worden. Das dus bijna een halve dag winst. Dus snel alles weer inpakken en uit-checken. Toen we stonden te wachten bleek dat er nog een ouder echtpaar met hun volwassen zoon uit Nederland naar El Monte meeging, want die hadden ook een camper gehuurd. Dus met een vol busje naar El Monte. Na een korte rit kwamen we in het walhalla van de RV's. (teminste dat leek zo voor ons) We moesten eerst de instruktie video kijken, maar die hadden we al gedownload van de site, dus dat was niet meer nodig volgens de RV man.

Maar toen kwam het echt bijzondere: Er stond een teevee-crew van Fox News networks opnames te maken voor een item die avond op de landelijke teevee zou komen. (zie foto)

En wat denk je? Ze vonden het een leuk idee om het in-checken en het tekenen van het contract volledig te volgen als voorbeeld. De manager van El Monte kwam ons dan ook direct zelf helpen. Ook hebben we natuurlijk direct aangegeven dat we via deze site een verslag zouden bijhouden en de mensen van El Monte en van Fox News networks vonden dat echt te gek en zouden het ook gaan volgen. (de manager van El Monte kan heel goed Duits en Nederlands kon hij ook lezen en de mensen van Fox News networks  zouden het wel eens intern aankaarten om de site vertaald te krijgen. (So just a small Hello to the nice people from El Monte RV en Fox News networks from the family Geerts) Na deze bijzondere gebeurtenissen werd het tijd om de camper te bekijken en klaar te maken voor vertrek.(zie de nieuwe fotos op de camperpagina) Even een korte tour met uitleg over de camper van een aardige dame en daarna zelf indelen en opweg (moest ook wel want het was ondertussen ook al iets na 13:00 uur (maar alles was nu dan ook kant en klaar) Omdat we wat extra tijd gewonnen hebben wilde we maar wat verder doorrijden dan gepland. Dus direct maar Los Angeles uitrijden en door naar Bakersfield via de snelwegen I-5 en de 99 om daar de Wal-Mart te plunderen. (Rob bedankt voor de tip !!) Het was ondertussen al 6 uur dus moest er wel even gegeten worden. Gelukkig is de Burger King ook nu weer niet ver. (O, ja dat was ik nog vergeten. De zon was ondertussen gaan schijnen en het was gelijk bijna niet meer te harden zo heet, dus het vakantie gevoel is nu kompleet) Daarna weer de weg op om nog een stukje extra winst te pakken. we zijn door gereden naar Visalia/Fresno south alwaar we de lokale Koa camping eens zijn gaan bekijken. Dat beviel zo goed dat ik nu op een bankje in het donker dit stuk zit te typen. De dag zit er dus weer op en morgen gaan we door naar Yosemite NP.

De rest is ondertussen naar bed, dus ga ik ook maar. Doei, de groeten en tot morgen van Alex.

Ondertussen heb ik de foto's toegevoegd. Dus geniet zou ik zeggen.